czwartek, 31 stycznia 2013

Schodowe inspiracje

Jesteśmy z mężem na etapie robienia "klatki schodowej" w naszym domu.
Właściwie to, poza kuchnią, jedyne pomieszczenie w domu, co do którego miałam pewność jak będzie wyglądało :)
Wiedziałam jakie chcę schody i że chcę wchodzić na poddasze otoczona wspomnieniami. 
Dlatego na dwóch ścianach wzdłuż schodów będę niedługo wieszać (na razie jestem na etapie kolekcjonowania) zdjęcia. Większość z tych zdjęć będzie niezwykła, dlatego, że będzie przedstawiać naszych przodków, niektóre jednak foty będą bardzo współczesne z naszym synkiem na czele :)

Jak konkretniej będą wyglądały nasze schody i cały korytarz pokażę Wam w przyszłym tygodniu. Dzisiaj zaś przedstawiam Wam kilka inspiracji, które wygrzebałam ostatnio w necie



pinterest.com

via

via

pinterest.com

pinterest.com

pinterest.com
pinterest.com
pinterest.com
Które wnętrza bardziej wam się podobają, z jednakowymi ramkami, czy bardziej te pomieszane?
(bo się nie mogę zdecydować :)

19 komentarzy:

  1. Mi się najbardziej podobają pomieszane, każda ramka inna, w innym kolorze - pod jednym warunkiem. Nie mieszać ramek antycznych z nowoczesnymi i nie stosować jaskrawych barw i stonowanych razem i lakierowanych z matowymi.

    Więc mam 5 wersji:
    1. Ramki wszystkie w miarę proste i wąskie - intensywnie kolorowe np. czerwone, niebieskie, żółte, pomarańczowe, zielone (bez oczojebnych fluorescentów!) i dobrze by było gdyby były lakierowane na wysoki połysk.
    2. Ramki również wszystkie w miarę proste i wąskie ale w stonowanych barwach - pastelowe brązy, beże, ew. czarne i białe i koniecznie jednakowo lakierowane albo na połysk albo na mat - bez mieszania połysku i matu na jednej ścianie.(jest to moja ulubione wersja)
    3. Ramki wszystkie w stylu antycznym i bezwzględnie w barwach odpowiadających ich renomie - "stare" farby.
    4. Wszystkie ramki od jednego producenta w jednym kolorze - ale różnych rozmiarów, natomiast najchętniej o jednej grubości listewek.
    5. Antyramy - różnych rozmiarów, tło jednakowe na wszystkich antyramach. (moja druga ulubiona wersja)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mycha, ja mam dwie stare ramy. Kurteczka, nie wiem czy nie są to antyki (są stare na pewno ale nie wiem jak bardzo), klient przyniósł kiedyś obrazy i robiliśmy mu ramy z marmuru a te drewniane zostały.
      Są na pewno do renowacji ale ich stan ogólny jest niezły. Są pokryte szpachlą i jakimś lakierem, i miejscami to odprysnęło. Moim zdaniem trzeba zdjąć cały lakier i szpachlę, drewno pod spodem jest bardzo dobrze zachowane. Może je chcesz? Wysłałabym ci fotkę najpierw.

      Usuń
    2. ad.1. odpada, bo nie chcę intensywnych kolorów :)
      ad.2. pastele jak najbardziej i inne stonowane kolory... ale ja nie widzę przeszkód w mieszaniu różnych stylów :)
      ad.3. lubię ramki antyczne, ale bardziej podobają mi się jako "akcent", a nie całość zdominowana starociami :) Myślę, że użyję jakiejś, ale na pewno nie całości
      ad.5. antyramy odpadają - nie lubię :)

      Figa... patrzę na te zdjęcia u góry i jakoś najbliższe memu sercu są te mieszane i pod względem kolorystycznym i stylistycznym :)
      1,5,7 :)

      A co do starych ram, które posiadasz to jasne! podeślij zdjęcia... choć jestem w stanie je w ciemno odkupić :)

      Usuń
    3. Jutro. Dzisiaj już spadam, lecę na pocztę wysłać zestawienie emisji gazów ze spalin (co pół roku się składa obowiązkowo) i na wywiadówkę :))
      Żadnej kasy, Mycha, weź no, one kurzem porastają :P dziwne, że jeszcze nikt z pracowników tego nie wyrzucił...

      Usuń
    4. Ok, dzięki Figa.... odezwę się po weekendzie, bo jedziemy dzisiaj do teściów :)
      dogadamy się jakoś... tak całkiem za free to nie chcę :P bo mi głupio będzie :)

      Usuń
  2. Pomysł jest świetny. U mnie pomysł na razie siedzi w głowie, jeszcze żadnych przygotowań nie poczyniłam :)
    Ja jestem zdecydowanie za chaosem ramkowym, nabardziej przypadły mi do gustu zdjęcia 3,5 i 7.
    Ja jestem przed malowaniem schodów i zastanawiam się czy nie zrobić na ten styl: http://pinterest.com/pin/185984659583765196/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nina, wooow... widziałam kiedyś te schody z napisami i powiem Ci, że byłam pod wrażeniem. Uwielbiam takie oryginalne pomysły... ja niestety muszę iść na ustępstwa i przepuszczać wszystkie swoje pomysły przez dekoder w postaci mojego męża :)
      Ale gratuluję Tobie wyobraźni i pomysłowości! Bardzo fajny pomysł! :)

      A co do mojej "klatki" to chyba coś na kształt "7" jest mi najbliższe :) więc trafiłaś :)

      Usuń
  3. Odczucia miałabym dokładnie tak same jak Ty... Ciężko się zdecydować...
    Biorąc pod uwagę moją w miarę poukładaną naturę, to wybrałabym ramki jednakowe, ale...
    Właśnie, ale... jeśli zdjęcia będą z różnych okresów - czyli przodkowie wymieszani z waszymi zdjęciami, to fajnie byłoby zrobić ramki wymieszane, ale w zbliżonej tonacji, może z jednego rodzaju, ale w różnych kształtach i kolorach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liluś... więc tak.... patrzę na te moje schody i wcale dużo tam nie zmieszczę tych ramek więc jeszcze nie wiem na sto procent, czy wstawię tam nasze zdjęcia czy same starocie :)
      Na weekend jedziemy do teściów, zobaczymy co tam uzbieramy i ile tego w sumie będzie :)
      Jednak jakoś będę chciała rozróżnić te stare od nowych, a jeśli wszystkie będą stare... to może jakoś moja rodzina w innych ramkach a M w innych :) zobaczę jeszcze :)
      Ale z tą uporządkowaną naturą to weź.... ja uwielbiam mieć wszędzie porządeczek, ale w tworzeniu lubię zaszaleć :) gdzieś muszę :)

      Usuń
  4. Kurczę pięknie tam u Ciebie będzie echh :))

    Ponieważ mam równie poukładaną naturę jak Lila ;))) wybrałabym albo pierwsze - różne ramki ale za to wszystkie czarno-białe zdjęcia albo jednokolorowe ramki i kolorowe fotki :)) podobają mi się projekty na których zdjęcia "wchodza po schodach" razem z wchodzącym czyli trzecie i ostatnie "odpada" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będzie... kiedyś... :)
      Bea, najbardziej skłaniam się do różnych ramek i zdjęć samych czarno-białych :)
      I moje na pewno będą wchodzić z człowiekiem po schodach :)

      Usuń
  5. Podoba mi się pierwsze i drugie zdjęcie, jak ramki maja rózny kształt ale ten sam kolor.
    Wspaniały pomysł, już się nie mogę doczekać kiedy wstawisz swoją "klatkę schodową".
    Zazdroszczę tych umiejętności manualnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Meg, jak się nie ma już kasy, to trzeba sobie radzić własnoręcznie hihi :)
      No...na razie wstawię tylko część schodów.... ale jak już skończę całą klatkę to pokażę :)

      Usuń
  6. Mi najbardziej przypadły do gustu nr 1, nr 2 i ostatnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 2 widzę ma wzięcie :)
      ostatnie u mnie odpada, bo na tej ścianie będę miała lustro :)

      Usuń
  7. Idealne są:
    nr. 2 w dużych ramach można zamieścić jakieś kluczowe wydarzenia z życia rodziny albo ważne osoby w rodzinie a w małych jakieś mniej ważne uzupełniające informacje - stworzy to pewną ciekawą całość historii opowiedzianą zdjęciami.

    i nr. 8 to zastosowanie pasuje dla tych miejsc które są prostokątne albo kwadratowe, ważna jest proporcja i stabilność a czarne duże ramy to właśnie dają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy jest ten Twój pierwszy pomysł, żeby te ważne wydarzenia wyeksponować, z reszty zrobić uzupełnienie :) wezmę go pod uwagę.

      czarne ramy wyglądają fantastycznie i bardzo mi się podobają, ale obawiam się, że całość wyjdzie dość "ciężka", jeśli je umieszczę. Schody wyszły dość surowe i takie poważne, chciałabym ocieplić pomieszczenie weselszymi ramkami (zdjęcia wszystkie mam czarno białe)

      Dzięki za odwiedziny! :)

      Usuń
  8. Różne ramy i jeden ich kolor przy ścianie kolorowej...;) Ale przy białej będą świetnie wyglądały ramy w 3 odcieniach i przemieszane ze sobą wielkościami i rodzajami:) A poza tym to świetny pomysł i tez ciekawa jestem realizacji. Też tak robię, ale teraz z obrazami;)))
    Pozdrawiam Anielsko z uśmiechem i dziękuję Ci za miłe słowa. Zapraszam zawsze do Aniołów:))))
    Lilu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a no właśnie, może sekret tkwi w kolorze ścian??!!! :))
      Do Aniołów na pewno będę zaglądać, bo są zjawiskowe! :)

      Usuń

Dzięki! :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...